تهدید سیارک‌ها برای زمین واقعی است!

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران سرویس: علمی

یک مقام ارشد فضایی روسیه تاکید کرد: زمین جدا در معرض خطر برخورد با یک سیارک است و همکاری بین‌المللی برای مقابله با این برخورد امری حیاتی است.  

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آناتولی پرمنیف در گفت‌وگو با یک روزنامه روسی اظهار داشت که این تهدید واقعی است و باید از طریق یک اقدام مشترک بین‌المللی و گسترده حل شود.

در یک کنفرانس علمی مسکو مشخص شده است که «آپوفیس 99942» یا «سیارک 2004 ام ان 4» بزرگترین تهدید برای کره زمین است.

این سیارک در سال 2029 در فاصله 22 هزار و 400 مایلی از زمین قرار خواهد گرفت و این نگرانی وجود دارد که در سال 2036 در پایان مسیر حرکت خود با کره خاکی برخورد کند که در این صورت انفجاری بزرگتر از انفجار تونگوسکا 1908 رخ خواهد داد که طی آن بیش از 80 میلیون درخت در منطقه‌ای به مساحت 830 مایل مربع در سیبری نابود شدند.

در حالی که برخی از پژوهشگران می‌گویند، سیارکها باید قبل از رسیدن به زمین منهدم شوند، برخی دیگر معتقدند که باید با روشی بهتر مسیر آنها تغییر داده و مانع از برخوردشان به زمین شد.

گفتنی است، نیرومندترین انفجار طبیعی در تاریخ اخیر کره زمین در 30 ژوئیه 1908 در حادثه انفجار یک شهاب سنگ بر فراز رودخانه تونگوسکا در سیبری روسیه رخ داد.

این انفجار، که قدرت آن هزار برابر قدرت انفجار بمب اتمی آمریکا در هیروشیما تخمین زده می شود، تمامی درختان منطقه را تا شعاع 40 کیلومتری خم کرد و زمین لرزه عظیمی را به وجود آورد.

شواهد جدید این گمان را به وجود می آورند که دریاچه چکو بر اثر این انفجار ایجاد شده است. یک شهاب سنگ در ابعاد تونگوسکا می تواند یک شهر بزرگ را نابود کند، با این وجود مساحت این مناطق نسبت به سطح زمین به قدری کم است که احتمال این برخوردها بسیار کم است. البته احتمال برخورد در آب در نزدیکی شهرهای بزرگ وجود دارد که چنین برخوردی می‌تواند به بروز سونامی‌های بزرگ منجر شود.  

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهندس روحی سه‌شنبه 19 شهریور 1387 ساعت 18:40 http://delsoookhte.blogfa.com/page/eshterak.aspx

سلام .
خیلی ممنون به خاطر لینک . ما هم شما رو در آدرس زیر قرار دادیم :
www.emrooz.blogsky.com
علاوه بر اون لینک شما به عنوان پیوندهای برگشتی در تکنوراتی ثبت می شود .
در ضمن مقاله جدید ما : " مشاوره قبل از ازدواج "
آدرس: http://delsoookhte.blogfa.com/post-260.aspx
اگه بتونید این مقاله رو تو یکی از پست هاتون به بقیه دوستان هم معرفی کنید تا استفاده کنند و لینکش رو بگذارید که دیگه عالی می شه .
باز هم منتظرتون هستیم .
[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد