نقش هورمون در پولدار شدن مردان

محققان با اشاره به این که میزان درآمد مردان علت هورمونی دارد ، اعلام کردند: هورمون تستسترون که ویژگی های مردانه را تعیین می کند احتمالا تعیین کننده میزان پول درآوردن مردان نیز است .
به گزارش تلویزیون سی ان ان : پژوهشگران دانشگاه کمبریج دریافته اند : وقتی تاجران مرد صبح سطح تستسترون زیادی در خون خود دارند،احتمال اینکه در طول روز پول بیشتری به دست آورند، زیاد است.

دانشمندان در پژوهشی سطح تستسترون تاجران بازار لندن را اندازه گرفتند و دریافتند میزان این هورمون موفقیت را تعیین می کند، زیرا این هورمون اعتماد به نفس و قدرت خطر پذیری را افزایش می دهد اما درعین حال اگر میزان تستسترون برای مدت طولانی بالا بماند عواقب بدی برای تاجران در بر خواهد داشت زیرا باعث می شود فرد تصمیمات غیرمنطقی بگیرد،اعتماد به نفس بیش از حد یابد و در نتیجه سرمایه خود را از دست بدهد.

پژوهشگران همچنین هورمون دیگری به نام کورتیزول را که عامل استرس است اعلام می کنند که در زمان بی ثباتی های بازار در بدن مردان سطح آن افزایش می یابد و باعث عصبی و ناآرام شدن مردان می شود.

سی ان ان از سوی دیگر می افزاید، زنان محتاط تر محافظه کارتر هستند، زود عصبانی نمی شوند و تصمیمات هیجانی در بازارهای مالی نمی گیرند.


بر گرفته از سایت نو اندیش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد