میوه درمانی یکی از بهترین راههای مبارزه با چاقی مفرط

میوه درمانی یکی از بهترین شیوه های سوزاندن چربی های زائد در بدن است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، می توان با تنظیم رژیم غذایی مانع از شکل گیری چربی های زائد در بدن و چاقی مفرط شد. به گفته کارشناسان نباید خوردن صبحانه را فراموش کرد. صبحانه باید حاوی فیبر غلاتی بالا باشد. نتایج تحقیقات نشان می دهد زنانی که در صبحانه شان مقادیر زیادی فیبر غلاتی بگنجانند در مقایسه با زنان دیگر ، سی درصد کمتر به چاقی مفرط مبتلا می شوند. مصرف فیبر تولید انسولین را در بدن کند می کند که این وضع سوزاندن چربی ها را اسانتر می کند. مرکبات سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و سوزاندن چربی ها را برای بدن تسهیل می کند. نتایج بررسی ها نشان می دهد با گنجاندن پانصد میلی گرم مرکبات در رژیم غذایی یعنی معادل پنج پرتغال، توان بدن برای سوزاندن چربی ها سی و نه درصد افزایش می یابد. پرتغال، لیمو و لیموترش منبع فوق العاده ویتامین سی هستند.
ماده غذایی دیگر که در این زمینه توصیه می شود فلفل است. فلفل حاوی یک ترکیب شیمیایی است که ضربان قلب و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. مصرف مواد غذایی حاوی ادویه های فلفل دار زیاد سبب می شود سه ساعت پس از غذا خوردن میزان سوخت و ساز بدن بیست و پنج درصد افزایش یابد. فلفل حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین اِی و سی است.
مصرف ماهی نیز بخاطر داشتن هورمونی که سوخت و ساز را تسریع می کند در این زمینه توصیه می شود. ماهی ازاد و تن را برای نیل به این هدف می توان مصرف کرد. مصرف مواد پروتئینی به بدن کمک می کند در هنگام کم کردن وزن از تحلیل رفتن عضلات جلوگیری کند و در عین حال پروتئین ها به بدن انرژی بیشتری برای هضم غذا می دهد. نتایج تحقیقات نشان میدهد افرادی که از مقادیر زیادی پروتئین در رژیم غذایی خود استفاده می کنند دو برابر بیشتر از افرادی کالری می سوزانند که رژیم های غذایی حاوی هیدروکربن بالا دارند.
گوشت قرمز ، مرغ، ببوقلمون و ماهی منابع فوق العاده پروتئین هستند. پسته از دیگر مواد توصیه شده برای سوزاندن چربی هاست. پسته حاوی مقادیر زیادی فیبر و پروتئین است که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس کنید سیر هستید. چای نیز از دیگر مواد توصیه شده برای این منظور است زیرا چای حاوی کافئین است و بدین ترتیب می تواند ضربان قلب را افزایش بدهد و سوخت و ساز بدن را تسریع کند.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد